Bedrijf

Data

Een goed mailbestand is goud waard!

Een goed databestand, met namen en adressen van klanten of van nieuwe opdrachtgevers, is een waardevol bezit. Het is namelijk het startpunt voor alle 1 op 1 communicatie zoals bijvoorbeeld, een direct mail campagne, een e-mailcampagne of een complete CrossMedia campagne. Ook de diverse vormen van variabel data printen (VDP), het segmenteren naar diverse doelgroepen, en tekst- en beeldpersonalisaties, zijn afhankelijk van de kwaliteit van het mailbestand. We weten steeds meer over onze klanten, laten we die kennis dan ook gebruiken om de juiste boodschap, via het juiste kanaal, met de juiste gegevens op het juiste moment te communiceren. Bewerken van adres- en databestanden is meestal geen doel op zich, maar is nodig om de bijbehorende mailing zo optimaal mogelijk naar de ontvangers te kunnen verzenden:

  • Dat begint bij een correcte adressering.
  • Gaat verder via foutloos weergeven van namen, adressen en andere gegevens.
  • En eindigt bij het zo persoonlijk mogelijk aanspreken van de doelgroep, in tekst en beeld.


Bruka heeft ruime expertise met databewerking

Uw databestand is nog niet optimaal? Dan heeft Bruka de kennis en de middelen om daar verbeteringen in aan te brengen. In 40 jaar heeft Bruka een flinke expertise opgebouwd in het behandelen van data. Dat doen we onder andere met Bruka’s DM Tool, een softwarepakket voor het bewerken van databestanden, dat in eigen beheer is ontwikkeld. Omdat we weten hoe waardevol de gegevens in uw bestanden zijn, gaan we daar zeer zorgvuldig mee om. Indien gewenst worden geconstateerde problemen eerst aan u teruggemeld, en na afloop kunnen we de gecorrigeerde bestanden ook terugleveren, voor een volgende succesvolle mailactie.


Updaten van databestanden:
Crossmediaal

Op basis van algemene criteria (Is de schrijfwijze met hoofd/kleine letters van een naam correct? Staat er overal een straat en een huisnummer? …) kan Bruka de kwaliteit van uw databestand verhogen. Maar of de voorletters van mevrouw Jansen nu ‘A. B. C.’ zijn of alleen ‘A.’, en is het trouwens ‘Jansen’ of ‘Janssen’, dat is informatie die wij van u moeten krijgen. En uiteindelijk moet u die gegevens weer van mevrouw Jansen krijgen.

Opschoning van naam- en adresgegevens op dit niveau kan bijvoorbeeld door bij een mailing een antwoordkaart mee te sturen, waar de mensen hun gegevens op kunnen wijzigen of aanvullen. Een moderne variant is, om dergelijke correcties via E-mail of via een website te laten doorgeven. Uw mailing begint dan al aardig op een CrossMedia campagne te lijken. Het grote voordeel is, dat de gecorrigeerde gegevens dan direct in een databestand worden verzameld, zodat u de kosten van data-entry bespaart (overtypen van de antwoordkaarten is niet meer nodig). Wij zijn u graag van dienst met de opzet en uitvoering van een CrossMedia campagne voor het opschonen en aanvullen van uw databestanden.


Ontdubbelen van bestanden

Soms staan er dubbele gegevens in een bestand. U wilt natuurlijk niet uw klant irriteren, door hem tweemaal dezelfde informatie te sturen. Tevens wilt u de onnodige extra kosten besparen (denk bijvoorbeeld aan drukwerk, portokosten en imagoschade). Hoe complexer uw databestand, hoe lastiger het voor u kan zijn om deze dubbele gegevens eruit te filteren, aangezien dit op diverse niveaus kan voorkomen. Ook hier kunnen wij u eenvoudig mee van dienst zijn, dankzij ons eigen Bruka’s DM-Tool.


Postfilter

Om pijnlijke situaties te voorkomen, kunnen wij uw bestand langs het overlijdensregister halen. Ook zijn er mensen die zich hebben geregistreerd voor het ‘mail-me-niet’ register, op uw verzoek zullen wij ook deze mensen uit uw databestand filteren.

Persoonlijk

Persoonlijk zijn we in onze aanpak, maar persoonlijk staat voor ons ook synoniem met personalisatie. Alles wat bij Bruka verwerkt wordt, is persoonlijke communicatie. Of de techniek die we daarbij gebruiken nu tekstpersonalisatie of beeldpersonalisatie is, in print of online, voor een marketingcampagne of voor vertrouwelijke, administratieve documenten. Al onze activiteiten vloeien voort uit het toepassen van personalisatie. De input vormt uw data, wij passen de personalisatie toe en de output vormt persoonlijke, 1 op 1 communicatie.


Beeldpersonalisatie

Een mailing waarbij de tekst is aangepast op de individuele ontvanger, is een goede manier om 1 op 1 met je doelgroep te communiceren. Beeldpersonalisatie gaat echter nog een stap verder!  Bij beeldpersonalisatie wordt een tekst naadloos opgenomen in een beeld, bijvoorbeeld de naam van de ontvanger geschreven in het zand of in een kenteken van een auto, of uw bedrijfsnaam op een golfbal. De opmaak van de tekst wordt dus afgestemd op het omringende beeld, zodat het er één geheel mee vormt. Beeldpersonalisatie is een speciale vorm van variabel data printen. Daar is krachtige beeldbewerkingssoftware en –hardware voor nodig, maar het resultaat is dan ook spectaculair. De toepassingsmogelijkheden zijn zeer divers, het is te gebruiken bij printopdrachten, maar ook in E-mails en zelfs op websites. Een beeld zegt vaak meer dan 1.000 woorden. Beeldpersonalisatie is een stukje emotie. Onderzoek wijst keer op keer uit dat persoonlijke communicatie een hogere respons oplevert en dus uw direct mail, e-mail of CrossMediale marketing succesvoller maakt.

Ervaar de kracht van beeldpersonalisatie:
Beeldpersonalisatie bedrijf

Werkwijze

Bruka kenmerkt zich door een persoonlijke aanpak. Wij geloven in korte lijnen en heldere, duidelijke communicatie met een vast contactpersoon. Afspraak is bij ons afspraak. Wij begrijpen heel goed dat er last-minute wijzigingen kunnen voorkomen, en dat verzenddata heilig zijn. Wij stellen ons flexibel op en hanteren korte doorlooptijden. Zo nodig schalen we onze productie op en wordt er ook in ploegendiensten gewerkt.

Bruka heeft integriteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan, wij werken volgens ISO 9001 en zijn al vanaf de oprichting van branche organisatie DDMA, het zelfregulerende orgaan op gebied van privacy en wetgeving, hierbij aangesloten. Bruka is ook gecertificeerd voor het Privacy Waarborg. Bruka gelooft in langdurige samenwerking met haar opdrachtgevers. Een aantal van hen zijn al vanaf de oprichting klant bij ons, hier zijn wij uiteraard erg trots op!

werkwijze van Bruka Service

Wat is onze werkwijze?

Nadat de eerste contacten zijn gelegd, gaan wij graag met u om tafel om uw wensen door te nemen en uw passend advies te geven. Zodra alle punten helder zijn, ontvangt u van ons een offerte. Bent u akkoord, dan staan wij in de startblokken om uw campagne uit te voeren.

Of het nu om transactiemail, een direct mail campagne of CrossMedia gaat, het startpunt is altijd uw databestand. Met behulp van onze programmeurs en onze eigen softwaretool; Bruka’s DM- Tool, bewerken we uw databestand. Documenten worden volgens uw huisstijl opgemaakt en voorzien van variabele gegevens. Vervolgens ontvangt u van ons proeven ter goedkeuring. Pas na uw akkoord (en eventuele correctieronden), gaan wij in productie. In het geval van een direct mail actie verzorgen wij ook het aanbieden van de post (via PostNL of Sandd), in het geval van digitale activiteiten zoals e-mailmarketing en CrossMedia, ontvangt u van ons toegang tot de online softwaremodule, waar u 24/7 de resultaten kunt inzien.

Historie

historie van Bruka Service

Bedrijfshistorie

Bruka heeft in haar (bijna) 40-jarige bestaan grote ontwikkelingen doorgemaakt. Innovativiteit heeft altijd hoog in het vaandel gestaan en dit heeft tot diverse toepassingen geleid, waar wij als bedrijf nog steeds vol trots op terug kijken. De rode draad binnen de ontwikkelingen bij Bruka is altijd data geweest. Data zit in ons DNA en hier plukken wij (en u als opdrachtgever) nog steeds de vruchten van. Hieronder een kleine greep uit de hoogtepunten van Bruka:

  • 1976: Oprichting van Bruka Service B.V. door Anton Kuin, onze directeur. De aangeboden dienst was data entry voor klanten als Bijenkorf, HEMA, PTT, NIBE en verzekeringsmaatschappijen.
  • 1978: Start van de direct mail activiteiten.
  • 1980: Introductie van de eerste hoog volume laserprinter door Xerox, dit leidde tot grote accounts als Spaarbank (Fortis), American Express en Polygram.
  • 1985: Start van activiteiten op het gebied van het vectoriseren (rasteren) van tekeningen. Gebruikte software was afkomstig van het Noorse bedrijf Eldak. Het vectoriseren was demand-driven. Klanten voor deze techniek waren PTT, Shell en de Nederlandse Defensie.
  • 1989: Ontwikkeling van eigen softwarepakket voor Geomarketing, een techniek waarbij informatie gematched kon worden met objecten die ingescand moesten worden. In deze periode nam Bruka Eldak over, een Noors beursgenoteerd softwarebedrijf.
  • 1996: Ontwikkeling van Bruka’s DM-Tool, een software applicatie voor het bewerken en opschonen van adressenbestanden.
  • 2009: Introductie EasyMailer
  • 2009: Introductie PrintShopWeb
  • 2010: Introductie CrossMedia en Cards&Gifts (software van Direct Smile)
  • 2013: Introductie Clickable Paper

Bedrijfsbrochure

Bekijk of download onze brochure voor aanvullende informatie.

Adresgegevens

Onze NAW-gegevens en bezoekadres kunt u bekijken door op de knop te klikken.

Vacatures

Wilt u de actuele vacatures bekijken of sollicteren? Klik dan op de onderstaande knop.